Goede communicatie zit in eenheid. Het is namelijk belangrijk dat de doelgroep steeds hetzelfde verhaal verteld wordt. Zo komt het verhaal het best over. Om goed te communiceren, beginnen we dus met het maken van een communicatieplan. In dat communicatieplan werken we bijvoorbeeld de doelen en doelgroep uit. Zo helpt een communicatieplan je, om de boodschap goed over te brengen!
Een communicatieplan bestaat uit meerdere onderdelen. Deze kunnen per vraag iets verschillen. Sowieso beginnen we met de analyse van de vraag en het bepalen van de doelen. Wat wil je bereiken? Verder kijken we naar wie je wil bereiken en op welke manier we dat gaan doen. Natuurlijk komt ook de boodschap zelf aan bod: wat wordt het verhaal? Tot slot kijken we naar de planning en de financiën. Zo vormt het communicatieplan een goede basis voor je campagne.
For Stories richt zich zowel op externe als interne communicatie. Het is namelijk belangrijk dat ook intern consequent gecommuniceerd wordt. Personeel is namelijk het visitekaartje van het bedrijf. Ademen zij jouw bedrijfsverhaal, dan straalt dat uit naar buiten. Door het opstellen én vertalen van kernwaardes naar interne communicatie, helpen wij om dit voor elkaar te krijgen. Maar ook bij grote verandertrajecten kan For Stories helpen bij goede interne communicatie.
Goed voorbeeld doet goed volgen. Heb je kernwaardes opgesteld? Leef deze dan dagelijks na, maar zorg ook dat iedereen ze kent. Vertel ze op verschillende manieren, bijvoorbeeld in een interne campagne. For Stories vertaalt je kernwaardes naar verschillende middelen, bijvoorbeeld posters, nieuwsbrief, of video. Vooraf stellen we een intern communicatieplan op, waarin we samen bepalen wat de doelen zijn. Heb je nog geen kernwaardes? Laat ons dan ook eens meedenken in het opstellen ervan.
Soms moeten er intern zaken op de schop. Zo’n verandering kan een hoop emoties losmaken in het bedrijf. Een goed plan hoe je hier mee om gaat is dan ook belangrijk. Duidelijke communicatie draagt in veel gevallen bij aan een soepele verandering. Door personeel vooraf mee te nemen in de besluitvorming, of door simpelweg duidelijk te zijn in wat gaat gebeuren: steeds dezelfde boodschap, via verschillende kanalen gebracht. Wij stellen graag samen een communicatieplan op.
Hoe de klant jouw bedrijf of merk ziet, heb je voor een deel zelf in de hand. Het zit ‘m in je verhaal. Wat heb je te bieden? En waarom doe je dat? For Stories helpt je met het opstellen van een extern communicatieplan om jouw verhaal goed over de bühne te krijgen. Consequent, via meerdere kanalen. Hoe vaker mensen geconfronteerd worden met jouw boodschap, hoe meer deze bij ze blijft hangen.
Is het werk bijzonder wat je doet? Veel mensen vinden van niet. Je doet het immers dagelijks. Maar wat jij normaal vindt, is voor een ander heel bijzonder. Vertel daarom altijd steeds opnieuw wat je doet en waarom je dat doet. Door steeds opnieuw je verhaal te vertellen, zien klanten jouw meerwaarde. Laat ons jouw verhaal vertalen naar een mooie externe communicatiecampagne.
Klanten komen je naam vaak tegen. Online, maar ook offline. Vertel je overal hetzelfde verhaal? Een consequente boodschap is belangrijk als je wilt dat mensen jouw meerwaarde gaan zien. Daarom moet de boodschap en uitstraling op je website gelijk zijn als die in een advertentie of folder. Wij helpen graag in het aanscherpen van de externe communicatie. Hiervoor maken we een communicatieplan, of gebruiken we de customer journey.